Juu ei siis koira. Vaan MINÄ!!! Auringonpistos piti sulkea pois, koska on talvi, ja oikea raskaus pois, koska on kierukka. Ei jäänyt muita vaihtoehtoja minun lääkärintaidoillani jäljelle joten nyt se on varma. Täällä ollaan valeraskaana.

Kaikki on alkanut oikeastaan tällä viikolla. Minä kun en tuon keittiön kanssa tule toimeen juurikaan, ja aika paljon meillä syödään BLING-mikroruokaa, tai muuten vaan puolivalmisteita, tai mitä nyt satutaan kiinni saamaan. Viime viikolla olen kuluttanut IHAN liian paljon aikaa keittiössä, siis ollakseni terve. Tein jopa itse jauhelihapihvejä, siis alustaloppuun-itse, lohkoperunoita ja alkuviikosta perunamuussia. Siis ei mistään jauheesta sitä muussia, että kun veden lisää, kuuluu PUFF ja ta-daa, muussi on valmis. Ei, vaan ihka oikeaa perunamuussia. Tämänkin vielä juuri ja juuri voisin ymmärtää, mutta entäs tänään...

Tulin töistä kotiin kieppien kautta, pitkä päivä, ensin kasituntinen suorittavaa työtä ja sitten vielä reilu tunti hurahti toimiston puolella. Kirjakauppa, urheiluvälineliike ja kollegan moikkaus mahtuivat kotimatkaan, kotoa nakit matkaan ja reilun vitosen hölkkä, suihkuun. Kello on melkein kahdeksan, kun keksin haluavani leipoa PULLAA. Minä, jonka lasten syntymäpäivilläkin on tarjolla Punaisen pussin pullia, koska en koskaan leivo. Keksin pirun pitkän päivän päätteeksi, että HALUAN leipoa pullaa. Kaiken lisäksi meillä on keittiössä meneillään lattian kuivatus, ja olemme karussa kellarin "kesäkeittiössä" (tai no, väliäkö tuolla, eipä minulla muutenkaan olisi leivontatarpeita...), lähdin sitten vartavasten kauppaan ostamaan jauhoja, hiivaa, kardemummaa, kanelia...

Nyt se taikina siellä kohoaa ja minä vähän luulen, että kun Rakkaus tulee töistä, saattaa toinen olla vähän minusta huolissaan. Onneksi on se diagnoosi valmiina.